tirsdag 6. desember 2011

Morgenopplevelse fra Durban.


Da jeg ankom Durban på fredag ettermiddag, dro jeg rett til den Norske delegasjonens kontor på cop17 for registrering. Dette medførte at det ble sent før jeg fant ut hvor jeg skulle bo.
Leiligheten jeg bor i ligger på Umalanga ca.15 km nord for sentrum av Durban, og ligger bare 50 meter fra det Indiske Hav.
Da jeg ankom var det mørkt ute og det var vanskelig å orienter seg, så jeg glemte å lese det som sto på døra. Jeg pakket ut av kofferten åpnet veranda døra på soverommet å la meg til å sove ganske umiddelbart, jeg var trøtt og sliten etter en lang reise å sovna som en stein.
Kl. 6.00 bråvåknet jeg og så rett inn i øynene på en apekatt som satt på sengekanten, jeg må innrømme at jeg skvatt til og brølte kom deg ut! Det viste seg at jeg hadde satt opp feil dør. Apekatten skvatt nok like mye som meg og forsvant ut døra, den var nok like skremt som meg.  Jeg skvatt opp av senga for å stenge døra der møtte resten av familien til apekatten på vei inn.
Det viste seg at jeg burde ha satt opp døra i stua, der er det apekatt netting.  Så man lærer fort her i Durban!  Nå er alltid den riktige døra åpen………. når jeg sover. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar