søndag 14. april 2013

Innkjøpt smågodt


For en uke siden skulle jeg innom en bensinstasjon i nærområdet for å kjøpe smågodt. 

Det hadde seg slik at min datter hedde huset fult med venner og feiret sin 16 års bursdag.
På bensinstasjonen er det et vaskeanlegg for biler, manuell vasking. Jeg ble sittende der utenfor i bilen en stund, uvisst av viken grunn, men plutselig så jeg noe som fikk meg til å tenke.  Det sto tre andre biler der, to grå stasjonsvogner i vaskeposisjon og en å ventet. Det var sånne biler vi gutta kan kalle grå og kjedelige, men som kvinnene kaller praktiske familiebiler med god plass. Det var ikke tvil om hvem i familien som hadde bestemt valget av bil. 
Det var ingen damer/jenter å se noe steder, bare tre menn sånn ca. i 40 til 50 års alderen. Klokka var ca. åtte å disse mennene så ikke særlig blide ut. Det var underlig, får står du å vasker bilen klokka åtte på en fredagskveld, så burde du være gla i bilen. Da slo det meg. Hva er det som får middelaldrene menn til å stå og vaske en bil de mest sannsynlig ikke liker, å slett ikke vil ha, og i tillegg en fredags kveld klokka åtte. De burde jo ha vert hjemme sammen med familien, eller ute på en slags jakt……….. på et eller annet. Er dette et tegn på frustrerte menn? Og  hva skjer egentlig med mannsrollen?  

Så til slutt til alle enslige damer/jenter som leser dette, er dere ute etter en litt frustrerte men pålitelig mann, så kunne det vært en ide å vaske bilen på fredagskvelden..

Ps: Smågodtet ble kjøpt inn til filmkveld i oppi senga med kona………….

1 kommentar:

  1. Herlig hverdagsbetraktning Ola :-))

    SvarSlett