fredag 6. desember 2013

Isen har lagt på seg – den største i våt tid er død

Jeg dro i går fra møtet på Dokka kl.22.00 på vei til Finstad hørte jeg på radio i bilen at Nelson Mandela var død. Mediene har siden da hyllet den største leder og forbilde vi har hatt i moderne tid. Jeg begynte også å tenke på hva denne mannen hadde oppnådd. Tenkte jeg skulle skrive noe om det men velger å sitere min bror: 

Denne mannen har levd i min tid, og i min tid er han etter mitt skjønn det største og mest betydningsfulle mennesket denne kloden har fostret. Jeg kan vanskelig se at det finnes noen som har preget verden og som har betydd så mye for så mange som denne mannen. For meg er han helten over alle helter!


At isen er 15 til 20 cm tykk er vel i denne sammenhengen en bagatell, men turen på et islagt vann er også noe å rapportere fra. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar